неділя, 30 листопада 2014 р.

Сценарій вечора « Магічна хімія»

Сценарій вечора « Магічна хімія»
Оформлення залу:
На стіні персидський килим, посередині – трон, на якому сидітиме персидська царівна. Збоку столи з реактивами для проведення дослідів. Обов’язково подбати про техніку безпеки.
Перед початком вечора звучить музика Sting «Desert Rose». Також запалюються в ступках  різнокольорові вогні.  Вечір розпочинається.
ВЕДУЧА: Добрий день, дорогі наші друзі.
ВЕДУЧИЙ: Ми раді вітати Вас на нашому хімічному вечорі.
ВЕДУЧА: Хімія – це велика, магічна наука. Сьогодні ми спробуємо прослідкувати розвиток її з найдавніших часів до наших днів. Здавна люди задумувалися над величчю хімічних перетворень, спостерігали за світлом зірок і Сонця, міркували над перетвореннями різних речовин, покладали хімію в першооснову для відкриття таємниць Всесвіту.
ВЕДУЧИЙ: А зародилася вона в Єгипті – найбільш передовій державі стародавнього світу. Її назва походить ви слова «хемі» - так єгиптяни називали свою країну, єгипетське мистецтво, що мало справу з різними мінералами та металами. Такі галузі виробництва, як металургія, фарбування, парфумерія осягли  в Єгипті значного розвитку ще до нашої ери.
ВЕДУЧА: Хімія вважалася «божественною наукою», знаходилася повністю в руках жерців і ретельно охоронялася від інших непосвячених. Винайдений жерцями спосіб бальзамування трупів ще й досі дивує. Жерці володіли секретом виготовлення косметичних препаратів, ліків а також сильнодіючих смертоносних отрут, якими вони зводили в могилу своїх противників.
ВЕДУЧИЙ: Алхіміки наділяли всі предмети живої та неживої природи містичними властивостями.
ВЕДУЧА: Вони шукали філософський камінь, який би міг принести людині безсмертя. Вони намагалися знайти способи перетворювати різні дешеві метали на золото.
ВЕДУЧИЙ: Давайте відкриємо завісу історії та перенесемося в єгипетський палац, де в зажурі роздумує Царівна.
Палац, трон, на троні сидить Царівна, по обидва боки стоять її Васали, обмахуючи її опахалами.
ЦАРІВНА: Наші хіміки постійно обдурюють мене. Я хочу побачити щось незвичайне, а вони пропонують рецепти одержання штучного золота або пропонують еліксир життя, що лікує від усіх хвороб. Ці всі фокуси мені відомі, але я хочу побачити щось незвичайне.(плаче)
ВАСАЛ: О, Царівно, заспокойтеся, будь-ласка. До нас сьогодні приїхали алхіміки з різних країн і вони Вам покажуть свої досліди, які, можливо, Вам сподобаються. От, подивіться на них.
        На сцену виносять столи з реактивами, вслід за ними виходять Алхіміки і кланяються Царівні.
1-й АЛХІМІК: Царівно, я годен служити тобі все життя. Але для початку я хотів би зупинити твої сльози. Не треба сліз, Царівно. (підходить до неї і витирає її сльози) Твої сльози на цій хусточці. Зараз вони згорять, а ти повеселішаєш і ніколи не будеш сумувати.
(Дослід   «Незгоряюча хустинка»)
ЦАРІВНА: Я так і знала – ви можете мене тільки заспокоїти, а я хочу розвеселитися.
2-й АЛХІМІК: Я, Царівно, - твій слуга до смерті. Ти не будеш сумувати і станеш веселою, бо я приніс до твого палацу чудо виверженого вулкану. Цей вулкан виривався з надр Землі в іншій країні і я зібрав усю його силу в оцю купку помаранчевих кришталиків. І зараз я цю купку кришталиків підпалю і ти побачиш, наскільки це вражаюче красиве диво.
(Дослід «Хімічний вулкан»).
ЦАРІВНА: Дякую тобі. Мені дійсно стало веселіше, але сум  трошечки залишився.
2-й АЛХІМІК: Ми на Сході поклоняємось такому вулкану. Це велич досягнень, яка повинна вразити тебе.
ЦАРІВНА: Але і мої піддані вміють теж володіти вогнем. Навіть можуть створити дим без вогню.
Дослід «Дим без вогню»
ЦАРІВНА: Наскучило мені поклоніння вогню. Давайте відпочинемо трохи. (Хлопає руками) В цей час починає звучати мелодія, на сцену виходять дівчата в персидських костюмах, танцюють, тримаючи в руках фарфорові чашечки в яких горить спирт.
ЦАРІВНА: Вогонь, вогонь ! Аж гаряче стало. Хочеться пити…
1-й АЛХІМІК: Царівно! Я вгамую твою спрагу. Пропонує їй молоко і вино, виконуючи дослід  «Молоко й вино з однієї пляшки». Царівна відмовляється від молока і вина.
ЦАРІВНА: Але це не щось надзвичайне.
3-й. АЛХІМІК: Царівно, я гадаю, що я твій сум прожену. Всі бажають бачити мої чудеса, але я тільки тобі покажу це чудо. Я подарую тобі квіти, і вони у твоїх руках будуть змінювати свій колір.
(Дослід «Зміна кольору квітів»)
ЦАРІВНА: О, я вражена.  Мій вірний слуга, я дуже дякую тобі. Від мого суму не залишилося і сліду.
3-й АЛХІМІК: О, Царівно! Зараз я хочу показати тобі, саме якій науці ми повинні завдячувати твоїм веселощам. Подивись на цей папір. Він чистий, на ньому нічого не написано. Але зараз вогонь випалить назву науки на цьому папері. Дивись.
(Дослід Вогненний напис» - «ХІМІЯ»)
ЦАРІВНА: (встає із трону): Це дійсно могутня наука.
НА СЦЕНУ ВИХОДЯТЬ ВЕДУЧІ.
ВЕДУЧИЙ: Ось в чому криється незвичайне. Шана і хвала всім хімікам світу, які полюбляють чудеса і цими чудесами допомагають людям.
ВЕДУЧА: Але це не завжди було так. Декілька століть назад було гоніння на хіміків, їх хотіли знищити правителі багатьох держав і застосовували для цього різні методи.
ВЕДУЧИЙ: А зараз повернемося до теперішнього часу. Сьогодні ми не уявляємо свого життя без хімії – вона навкруги нас, вона поруч з нами.
ВЕДУЧА: Хімічні знання застосовуються і в металургії, і в текстильній промисловості, і в харчовій. І дійсно слова М. В. Ломоносова стали реальністю: «Широко простягає хімія руки свої у справи людські… Куди не глянемо, скрізь постають перед очима нашими успіхи її старанності»
ВЕДУЧИЙ: На цьому наш вечір закінчується. Дякуємо за увагу.
ВЕДУЧА: До нових зустрічей.


Немає коментарів:

Дописати коментар