неділя, 30 листопада 2014 р.

ЗМАГАННЯ ЕРУДИТІВ

ЗМАГАННЯ ЕРУДИТІВ
Оформлення сцени. У центрі назва гри «ХІМІК – ЕРУДИТ»; періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
План проведення гри
1.Слово ведучого. Знайомство з гравцями.
2. Жеребкування.
3. Конкурс «Тема».
Кожний гравець відповідно до жеребкування вибирає собі тему.

Тема 1. «Хімія + географія».
1.     Які елементи мають назви держав? (Рутеній –в перекладі  з латинської Росія; Полоній – Польща; Галій – Галія, старовина назва Франції).
2.     Який хімічний елемент має назву острова? (Купрум – острів Кіпр).
3.     Яким елементам було дано назви материків? (Америцій – Америка; Європій – Європа).
4.     Який хімічний елемент отримав назву штату, де знаходиться університет, в якому цей елемент добуто штучно? (Каліфорній).

Тема 2. «Хімія + міфологія».
1.     Який хімічний елемент носить назву скандинавської богині краси? (Ванадіс – Ванадій).
2.     Який хімічний елемент названо на честь міфічного героя, який ніби вкрав у богів вогонь і передав його людям? (Прометей – Прометій).
3.     Який хімічний елемент названо на честь казкової цариці ельфів? (Титанія – Титан).
4.     Який хімічний елемент названо Берцеліусом на честь скандинавського бога війни?

Тема 3. «Хімія + біологія».
1.     У назву якої важливої для життя рослин сполуки, що зумовлює її зелене забарвлення, входить назва хімічного елемента? (Хлорофіл – Хлор).
2.     На який хімічний елемент багата морська капуста – ламінарія? (Йод).
3.     Скільки заліза в організмі дорослої людини? (до 4г).
4.     Який хімічний елемент алхіміки зображали у вигляді змії? (Арсен).

Тема 4. «Хімія + медицина».
1.     Який елемент може хворіти чумою? (Олов’яна чума – станум).
2.     Який метал виявляє бактерицидні властивості? (Аргентум – срібло).
3.     Наявність якого хімічного елемента приводить до зсідання крові? (Кальцій).
4.     Нестача якого хімічного елемента в організмі людини призводить до хвороби недокрів’я? (Феруму).

Тема 5. «Сюрприз».
1.     Я з металами стою, хоч м’який, мов масло.
Жовтим полум’ям горю й довго не погасну,
Я поширений доволі: в соді, склі й кухонній солі.   (Натрій)
2.     У вільному вигляді всіх убиває,
Але, якщо з’ясувати, в їжу потрапляє;
Якщо ми л йому закреслимо,
То разом всі пісні співати будемо.          (Хлор – Хор)
3.     Із вулканів я з’являюсь, у воді не розчиняюсь,
У кислотному ряду командиром я іду.
Очищаю нафту, масло, гербіцид в полях прекрасний,
Хвору шкіру очищаю, навіть в пеклі я буваю!         (Сульфур)
4.     З ка – активний я метал, з ге – я дуже легкий газ.
Щоб ти нас пізнав, заглянь в систему іще раз.         (Калій)

5.     Конкурс «Оратор».
Гравцям потрібно скласти промову на тему «Отрутохімікати: за чи проти?» І за 1хв. викласти її.
6.     Конкурс «Мій коник».
Кожний учасник показує свій коник (захоплення).
7.     Підбиття підсумків гри. Визначення переможців.


Немає коментарів:

Дописати коментар